Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

"Samoupravljači" se ne slažu sa Teslinom sahranom

Komentari (49) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 11 mart 2014 21:29
Bora
Savršeno!
Preporuke:
51
32
2 utorak, 11 mart 2014 21:37
M. Kojić
"Nemoguće je, međutim, sasvim moguće u zemlji Srbiji".

Na našu veliku nesreću ovo je sumorna istina. Treba pogledati u "Politici" šta je ovim povodom izvolio da kaže jedan profesor univerziteta. "Pomoz` Bože jadnijem Srbima"!
Preporuke:
47
18
3 utorak, 11 mart 2014 21:45
slobodan
drugi nam ga svojataju kao i sve uostalom,a mi ne možemo dostojno da ga sahranimo.
Preporuke:
57
22
4 utorak, 11 mart 2014 21:53
Pravdoljub
I vrapcima na grani je jasno da ovo uznemiravanje Nikole Tesle
sluzi iskljucivo promociji onih koji to zele da nametnu,
i nema nikakve veze ni sa Teslinim nasledjem,
niti sa izrazavanjem postovanja prema njemu.
Preporuke:
51
12
5 utorak, 11 mart 2014 21:53
dragoslav pavkov
A da čoveka ipak sahranimo na groblju? Po hitnom postupku, odmah nakon "izbora"?
Preporuke:
26
19
6 utorak, 11 mart 2014 21:55
još jedan autogol
U samom početku postavljate stvari pogrešno pa je svaka dalja diskusija suvišna,osim napomene:
problem jeste u tome što je predstavnik srpske vlade u ostavci(tehnička vlada,kandidat za gradonačelnika ili visoku funkciju u republičkoj vladi);i predstavnik gradske vlade(član privremenog veća,kandidat za gradonačelnika)..oboje iz iste,vladajuće stranke,oboje su potpisnici dogovora.
Mnogi su to sa pravom prepoznali kao predizbornu aktivnost u koju su svesno uveli trećeg potpisnika.
I svima naneli veliku štetu.
Preporuke:
48
2
7 utorak, 11 mart 2014 21:55
Deda Djole
Ideja da Tesla pociva pored Hrama Sv Save moze se braniti cinjenicama :
- da nasi velikani Vuk i Dositej vec pocivaju pored Saborne Crkve
- Da je Hram 1000 puta poseceniji od Teslinog muzeja
Preporuke:
53
27
8 utorak, 11 mart 2014 22:21
Deprogramer
Ako se ne radi o politici i ako se na ovo sahranjivanje čeka od 2006. kako kažete, zašto se nije moglo sačekati još par nedelja sa tim, nego baš sada. Ne vređajte inteligenciju ljudi. Takođe mislim da je besprizorno i odvratno što u svemu učestvuje ona plavuša, agent trilaterale, a njihov cilj (tj. njihovih gospodara) je da liše većinu čovečanstva većeg dela energije, dakle upravo suprotno onome što je Tesla radio.

"jer i to je, na kraju krajeva čin koji treba da nas približi i Evropi i Americi (tle gde je Tesla prvi put bio sahranjen, ali i mesto gde je spaljen) - civilizovanom svetu uopšte"

Autošovinizam do krajnosti. Civilizovanost SAD i onoga što vi smatrate za Evropu dolazi do izražaja ovih dana.
Preporuke:
45
2
9 utorak, 11 mart 2014 22:23
VZD
Sve su to zaludne komunjare i evrotalibani. Ne treba se uvopste obazirati na njih. Najveci srpski um treba da pociva na najsvetijem srpskom mestu. Kontam da bi vecina ovih ldp-ovaca bila najsrecnija da se urna preda Hrvatima i onda pohrani na zagrebackom Kapitolu.
Preporuke:
37
28
10 utorak, 11 mart 2014 22:23
Rđosav
Od svih budala najopasnije su religiozne budale. (Rđosav, 21:23)
Preporuke:
37
54
11 utorak, 11 mart 2014 22:24
Deprogramer
"Tesla nema svoj mir u muzeju. On će naći svoj mir tek kada bude dostojno opojan i sahranjen"

Šta bi ovo trebalo da znači, da nekakav Teslin duh luta po Beogradu. Molim Vas da navedete gde uopšte u Bibliji piše da posmrtni ostaci imaju ikakve veze sa dušom. Da ne izdaje možda SPC vize za onaj svet.
Preporuke:
40
49
12 utorak, 11 mart 2014 22:43
agnostik
Preduslov naucnim otkricima je sumnja u Boga.
Tamo gdje kler ima veliki uticaj na drustvene odnose ovaj deklarativno izneseni stav obezbjedjuje exkomunikaciju. Rigidna religijska praxa rezultira zarobljenim umom, zato agnosticizam jedini ima tu sirinu da uvijek ostavlja dovoljno prostora i nauci i Bogu.
Tesla je svojim zivotom bez sumnje bio agnostik,
genije ciji um na srecu covjecanstva nije mogao biti zarobljen kanonima jedne od abrahamskih religija.
Sibajte minuse, bice mi drago.
Preporuke:
36
35
13 utorak, 11 mart 2014 22:50
Jelena
Poštovani Dušane,
i mene je duša zabolela.Ali da bi se Svetlosti spojile na Vračarskom platou treba naći prave reči kako bi se oni zalutali vratili na put.Ale su skupile 35.000 pristalica a ispred muzeja ih je bilo oko 1000 (ako i toliko).Tamo je bio čak i onaj "know-how" za revolucije.Slažem se da su zaboravili da je samoupravljanje prošlost.To što su se "naučnici" pobunili po tom pitanju je jadnako kao i da se u nekom drugom slučaju pobunio esnaf vodoinstalatera i usprotivio inicijativi SPC.Nilola Tesla pre svega nije naučnik nego jasnovidac,svetlovidac,kakogod. Razumela sam da u njegovim delima nema naučnog principa ni metodologije.Sam je govorio da on svoja dela vidi.Tesla je oduhovio nauku. I to, dodatno, daje pravo SPC da pokreće inicijativu."Naučnicima" tu nema mesta.O Teslinom doživljaju Tvorca mogu da eventualno diskutuju filozofi i duhovnici.Nastavite i biće jednog lepog dana veliki sabor ispred Dragulja na Vračaru kada ćemo svi biti obasjani.
Preporuke:
32
27
14 utorak, 11 mart 2014 23:04
Necuveno
Potpuno podrzavam stav autora i hvala mu na tekstu. Spor oko Tesle samo je dokaz koliko smo nejedinstveni, a tragicno je sto se oko ovog pitanja umesala politika, odnosno politikantstvo.Zar je moguce da postoje ljudi koji zarad licnih ili partijskih interesa podmercu klipove pod tockove. I to u vezi sa jednim od najvecih umova ne samo srpskog naroda, nego covecanstva. Nastranu sto se time nanoisi ogromna steta i krnji ugled srpskoj drzavi i narodu. Necuveno.
Preporuke:
39
25
15 utorak, 11 mart 2014 23:09
Za deprogramera
Rečnik ti nije baš najprikladniji. A ni vredjanje SPC ne priliči. Pokušaj da budeš duhovit oko drugih pitanja. Imaj bar malo postenja prema SPC i Tesli.
Preporuke:
37
29
16 utorak, 11 mart 2014 23:18
podrška pametnijima
Fuj, čim vidim transparente na latinici, jasno mi je da je reč mahom o otuđenim ljudima kojima je srpska kultura postala strana!
Onima koji bi da u Muzeju odaju poštu Tesli, kad bi oni to stvarno radili, trebalo bi samo da je ulaznica dva puta skuplja i oni mu nikad više ne bi odali poštu. Uostalom, muzeji nigde u svetu ne služe za odavanje pošte i pomalo je morbidno da u muzeju budu izloženi nečiji posmrtni ostaci.
Veoma mi se dopada da spomenik Tesli bude na prilazu Hramu a pored Narodne biblioteke. Daj Bože da i drugi srpski velikani dobiju svoje spomenike na tom platou.

Ako je bilo političke zloupotrebe ove odluke zbog izbora, onda je protest u tom delu u redu. U svemu ostalom nije ni malo ubedljiv. Zato treba završiti započeto posle izbora, na primeren način, u skladu sa civilizacijski uzusima. Što pre!
Preporuke:
35
22
17 utorak, 11 mart 2014 23:55
Brane2
Kakav "civilizacijski čin" ?

Radi se o ugrađivanju, baš kao svuda okolo.

Čije ime ima bolji rejting danas - Tesla, SPC ili Srbija ?

Iz toga se jasno vidi ko kome treba.

Ne treba Srbija Tesli, nego bi bilo fino kada bi mogli da uđu u neko "partnerstvo", da se i posle njegove smrti uzme neka kinta ili ubere neki reklamni poen. Što bi Đoković stajao sam ?

Tu je srž protesta. Takvim ugrađivanjem uprljaće se njegova osnovna ideja - otkrivanje tajni prirode za korist _čovečanstva_ .
Preporuke:
30
13
18 sreda, 12 mart 2014 00:04
Roksanda
Ne postoji bilo kakva indikacija da je Teslina želja bila da bude kremiran, a još manje da njegova urna bude eksponat u nekom budućem muzeju.

Tesla je bio sahranjen, pa nakon nepuna tri meseca ekshumiran i kremiran, a motivacija njegovog sestrića da tako postupi je nejasna.

Ukoliko nema izričito izražene želje u testamentu, postupa se po "difoltu", a to je za našu (srpsku i evropsku) kulturu sahrana i ja verujem da Tesla, kao i svaki drugi čovek, zaslužuje da ima grob.

Bilo koje mesto na platou kod hrama je odgovarajuće, a umesto fantaziranja o mauzoleju, što je sada još jedan predlog koji je u opticaju, država bi (valjda) mogla da podigne jedan pravi muzej nauke, koji bi sadržao i četiri stalne memorijalne izložbe posvećene Tesli, Mihailu Pupinu, Milevi Ajnštajn i Milutinu Milankoviću.
Preporuke:
55
17
19 sreda, 12 mart 2014 01:23
pesimist
tesla je inženjer i kritički um.
nije mu mesto u institucijama dečijih bolesti kao što su religijski hramovi.
Preporuke:
14
32
20 sreda, 12 mart 2014 01:48
ludilo
mora se primetiti da su sve grupacije u srbiji agilnije nego vecinski normalan svet koji sve trpi i cuti. Sta kome moze da smeta sahrana Tesle u hramu Sv. Save. Bolje mesto sigurno nemamo.
Preporuke:
24
5
21 sreda, 12 mart 2014 03:30
Teoreticar zavere i blagi paranoik
Cim se pomene SPC, odnos minusai pluseva je pola/pola, bez obzira na temu.

Da razjasnimo neke stvari. Crkva je protiv spaljivanja kao prakse, ali ne brani da pepo pokonika bude sahranjen po pravoslavnom obredu. Ta se odluka ostavlja nadleznom svesteniku, koji nece biti kaznjem ako odbije, niti ce snositi posledice ako prihvati. Kraj price.
Na kraju krajeva, od svakog od nas ce ostati samo pepeo, a da li ce nas potpmstvo upamtiti zavisi iskljucivo od nasih dela koja ucinimo za zivota na Zemlji.
Preporuke:
19
4
22 sreda, 12 mart 2014 04:00
Đorđe Nikolić. Kanbera
Deprogramer
"Tesla nema svoj mir u muzeju. On će naći svoj mir tek kada bude dostojno opojan i sahranjen"

Šta bi ovo trebalo da znači, da nekakav Teslin duh luta po Beogradu.”


Ne znam za Teslin, ali znam da naš duh luta po Beogradu. Luta i traži
preostale Srbe.
Preporuke:
32
4
23 sreda, 12 mart 2014 04:55
Anta
Hrvatski lobi u Beogradu....Ne tako davno gledali smo prilikom pristupanja Hrvatske EU kako je Tesla spomenut kao jedan od najznačajnijih Hrvata... i sad odjednom se taj isti Hrvat sahranjuje u hramu SV. Save...to se nikako ne sme dozvoliti...
Preporuke:
39
6
24 sreda, 12 mart 2014 05:53
Boško
Moje je mišljenje da treba iskopati Broza i one njegove dve žene koji su sahranjeni kao i Brozovi kerovi u dvorištu kuće koju su oteli Beograđanima i tu napraviti Mauzolej Nikole Tesle

Jer je Tesla zaslužio Mauzolej u Beogradu

nego SNS grobno mesto na Vračaru uz pomoć dnevnopolitičke SPC
Preporuke:
7
10
25 sreda, 12 mart 2014 06:05
NiKOLA
Pre nekoliko godina, dnevna štampa je objavila zanimljiv predlog da se Narodni muzej, umesto obnove koja se otegla kao Skadar na Bojani, preobrazi u Muzej Nikole Tesle (zašto da ne, i Mihajla Pupina, Mileve Anštaj i Milutina Milankovića), a istovremno podigne nova zgrada za Narodni muzej. U prilog tome i činjenica da je sadašnja zgrada Muzeja NT predmet restitucije. Nažalost, Srbija je u ova smutna vremena onemogućena, obespravljena, obesmišljena, zavedena, prokleta, zatucana, za bilo šta blisko zdravom razumu pa nam ostaje da samo sanjamo i nadamo se svekolikom Preobraženju u dogledno vreme.
Preporuke:
10
3
26 sreda, 12 mart 2014 07:59
Vide Daničić
Tesla nije bio samo pobožan čovek, nego bi se moglo reži "Božji čovek": Božje poslanje ljudima na zemlji radi poboljšanja čovekovog života na Zemlji i poruka ljudima da čovek može mnogo više uz Božju volju i Bogougodnost.

Ljudi su ubili Teslu, oteli njegove naučne izume i zloupotrebili ih, nasilno spalili njegovo telo i sada se njegov pepeo nalazi u urni u muzeju i ne zna se šta će dalje biti?! (Uzgred budi rečeno zgrada muzeja je oteta od vlasnika u komunjarsko vreme i pitanje je šta će biti sa tim muzejom.

Tesla ima pravo a mi baštinici njegove naučne baštine obavezu da ga sahranimo konačno kao vernika i Božjeg čoveka. Po mom mišljenju, njegova urna može biti sahranjena u pravoslavnom hramu (to je običaj u hrišćanstvu) ili postavljena u grob. Mesto joj svakako nije ni u kakvom muzeju, jer to nije izložbeni eksponat.

Država bi morala poslušati savet SPC kako treba sahraniti velikana Teslu. Mislim da je je ovaj glupi sporazum o sahrani Tesle bedna zloupotreba u predizborni sistem manipulacije...
Preporuke:
24
7
27 sreda, 12 mart 2014 10:10
spiritus
Naravno da pokojnici ne treba da počivaju u muzejima, stambenim kvartovima, šetalištima, ili trgovima. Ti podzemni kultovi, toliko su se ustalili, da je i prošle godine obavljena sahrana Jovanke Broz u elitnom kvartu (epitaf je latinični). Ali: ne mogu a da ne upitam: šta će Dositej i Vuk - čija su učenja i reforme najžešće osuđeni od SPC u porti Saborne crkve? Zašto se patrijarsi sahranjuju ko gde hoće, a ne u Patrijaršiji u Peći? I, na kraju: šta će urna Nikole Tesle u crkvi Svetog Save, koji će, pravno, kad i ako se okonča gradnja, biti samo nova Saborna crkva i ništa više (eventualno će biti parohijski hram, ako se ne donese odluka da novi hram Sv. Save bude novi saborni hram). Crkva može da pokrene postupak kanonizacije, ako su za to ispunjeni uslovi. U hramovima se čuvaju mošti, ili čestice moštiju svetitelja, a u porti mogu da počivaju oni koji su tu i sahranjeni dok su porte bile i groblja. U hramovima mogu da počivaju miropomazani vladari, što je pokazatelj da su vladali...
Preporuke:
10
7
28 sreda, 12 mart 2014 10:18
spiritus
2...po "milosti Božijoj". U SAD postoji crkva posvećena Nikoli Tesli, pa je logično da u tom hramu počiva, ako već treba da počiva u nekom hramu. Pokojnicima je mesto na groblju, svet živih i svet mrtvih ne treba da se mešaju, sem u dane predviđene za to. To je kult i to je suština kulta. Izlaganje leševa i grobova je demonsko, pohranjivanje onih koji nisu sveti u hramovima je desakralizacija i to meni, kao verujućem, smeta. Zato se i zalažem za uvođenje veronauke u Sinod. Što se tiče Muzeja Nikole Tesle i Muzeja istorije Jugoslavije, u potpunosti ih treba reformisati (kao i celu "kulturnu elitu"). Dakle, pokojnike na groblje (sa sve Dositejem, Vukom, Teslom, Brozom i njegovim ženama, Miloševićem, narodnim herojima i ostalim velikanima...). Pa ko voli i želi da "gleda" - može to da učini na mestu koje zbog toga i postoji i koje je, da ne bude zabune OSVEĆENO od strane Crkve.
Preporuke:
7
9
29 sreda, 12 mart 2014 10:32
Deprogramer @ Za deprogramera
A odakle Vam to da ja pokušavam da budem duhovit, očigledno je da mnogi ovde veruju u duhove "nepropisno upokojenih" a isto tako misle da se jedino preko crkve dolazi do Boga i zaslužuje večni život, u tom smislu je i moj komentar. Što se tiče "postenja" (pretpostavljam da ste hteli reći poštovanja), teško ga je imati prema nekome ko deli ordenje Tomislavu Nikoliću, Aleksandru Vučiću, Ivici Dačiću i Aleksandru Vulinu. A to je samo jedan od grehova SPC.
Preporuke:
9
12
30 sreda, 12 mart 2014 11:16
brm
"Bez javne diskusije, jer nekim stvarima kao što su sahrane nisu primerene javne diskusije i samoupravljanje."
upućen čovek, zna šta je samoupravljanje.
Preporuke:
10
7
31 sreda, 12 mart 2014 11:32
Beograđanin
{mala, ali glasna i medijski dobro plasirana grupa građana, suprotstavila se nedavnom sporazumu o sahrani posmrtnih ostataka Nikole Tesle}.

1) nije važno koliko ljudi šta misli, veđ ŠTA ti ljudi iznose kao argument. Kopernik je jedini mislio da se Zemlja vrti oko Sunca, i JEDINI je bio u pravu. To što iznosite nije argument.

2) 'Sporazum'? KO se to dogovorio praktično IZA LEĐA javnosti? Zar nije trebalo da bude JAVNA DEBATA pre donošenja bilo kakve odluke?

3) NIJE UREDU i NIJE DEMOKRATSKI da NSPM za kratko vreme donosi čak DVA Zupanova članka, oba u istom smislu i oba agresivna i čak i nepristojna, i NI JEDAN KOMPETENTAN ODGOVOR na njegove teze.
Preporuke:
14
15
32 sreda, 12 mart 2014 11:45
@agnostik Beograđanin
{Preduslov naucnim otkricima je sumnja u Boga}.

Zavisi na kojem se nivou posmatra. Nekada je ovo istina. A nekada je naučna istina utrta ne sumnjom, nego upravo suprotno, ljubavlju prema Bogu. Mnogi su naučnici bili upravo sveštenici (a i alhemičari, kao recimo Njutn).

A i filozofski gledano, jedan broj naučnika jeste religiozan, Ajnštajn na primer to lepo opisuje u svojoj knjizi, s tim što on pod pojomom 'Boga' podrazumeva Prirodu, ili neki veličanstveni um koji se ne može spoznati već jedino naslutiti. Sa druge strane, Hoking je izrazit ateista i on smatra da je nauka vać na takvom stepenu da za Boga i njegovo stvaranje sveta naprosto nema mesta - jednostavno, sve se može objasniti naukom.
Preporuke:
9
5
33 sreda, 12 mart 2014 12:01
brm
" 'Sporazum'? KO se to dogovorio praktično IZA LEĐA javnosti? Zar nije trebalo da bude JAVNA DEBATA pre donošenja bilo kakve odluke?"

"Bez javne diskusije, jer nekim stvarima kao što su sahrane nisu primerene javne diskusije i samoupravljanje." i tačka
PS ja mislio da je Tesla davno sahranjen
Preporuke:
7
4
34 sreda, 12 mart 2014 12:02
agnostik
Bravo,
to i jeste agnosticizam, ekumenstvo bez multireligijskih vijeca, dakle priroda, apsolut, bitak...
Nedavno negdje vidjeh kako je neki cini mi se njemacki naucnik razmisljajuci o neslucenim tehnoloskim inovacijama konstatovao kako ce ako svijet ne propadne za par stotina godina tim genercijama biti komicni vjerski obredi koji se danas prakticiraju,
nesto slicno kako mi sa ovih pozicija gledamo na npr. obrede Maja i Asteka.
Preporuke:
8
5
35 sreda, 12 mart 2014 17:12
Vladimir
Nikola Tesla je NAUCNIK, i ima "svoj" Muzej, Aerodrom, Termoelektranu...
Urna Nikole Tesle ne stoji u BILO KAKVOM museju, vec u muzeju Nikole Tesle.
U svoja jedina 32 sata boravka u Beogradu, nije se ni osvrnuo na crkvene glavesine, ali je lepo vreme provodio na Velikoj Skoli, drzeci predavanje.

Jedina ruka koju je poljubio je ruka, tada vremesnog, Jovana Jovanovica Zmaja!

Idite i zavrsavajte onaj semafor u Zemun Polju, do izbora, ostavite Teslu na miru!
Preporuke:
8
15
36 sreda, 12 mart 2014 21:35
Jug Kovačević
Slažem se. Ovi što su izašli žive pod parolom: I POSLE TITA TITO!
Preporuke:
11
6
37 sreda, 12 mart 2014 22:09
nesavršeni svet, nesavršeni duh
spiritus
Naravno da pokojnici ne treba da počivaju u muzejima, stambenim kvartovima, šetalištima, ili trgovima. ... šta će Dositej i Vuk - čija su učenja i reforme najžešće osuđeni od SPC u porti Saborne crkve? Zašto se patrijarsi sahranjuju ko gde hoće, a ne u Patrijaršiji u Peći? ....U hramovima se čuvaju mošti, ili čestice moštiju svetitelja,


U ponečem se slažem s Vama, ali, s druge strane, život, Crkva, država i ljudi nisu nikad bili pod konac i savršeno jednoobrazni. Uvek je bilo izuzetaka, odstupanja, pa i grešaka, zabluda, ispravljenih odluka ...
Ako SPC, na primer, u jednom vremenu nekoga osudi, ne mora za vjeki vjekov tako da ostane.
Život i svet bi bili jako dosadno mesto da je sve uvek isto, predvidljivo i uređeno do tančina.
Preporuke:
6
1
38 četvrtak, 13 mart 2014 01:01
Trifun
Nikola Tesla je komunicirao sa svemirom.On je svetski naučnik kome je mala ova planeta,a kamoli naša Zemlja.
Njega treba ostaviti tamo gde je i do sada bio,naka njegov pepeo bude sa njegovim otkrićima.mnoga njegova otkrića su nepojmiva vernicima ili su u neskladu sa zvničnom religijom.On je sigurno agnostik,a možada je i ateist,jer da to nije bio,nebi ništa ni otkrio.
Mislim da nije primerno da se shrani u crkvi,već na negom drugom mestu gde će svima biti dostupan.
Treba otkloniti religiju od Tesle,jer da je to hteo on bio jasan i izričit,kao u svojim otkrićima,a najgore je od toga praviti političke poene.
Preporuke:
5
11
39 četvrtak, 13 mart 2014 05:32
drJela Bisic
Ovde ima toliko materijala za komentarisanje da je to vec za poseban komentar.Ali...1.Da li treba obustaviti sve sahrane za vreme predizborne kampanje, da se neko ne okoristi? 2. Zar su gradjani toliko...da bi glasali za izdajice zamo zato sto su sahranili coveka(sto je ispravno)? 3. Da li je civilizacijski normalno da covek ne bude sahranjen, bio vernik ili ne? 4.Da nije spaljen(da se sakriju tragovi zlocina?)da li bi Teslu mumificirali(kao Lenjina?)-pa drzali da ga svet gleda i obilazi,kao prepariranu zivotinju? 5. Primitivni ateizam necu da komentarisem. Sto je covek dublje u nauci-bolje vidi da price ateista nisu nikakvi dokazi. Naprotiv. Ne bih sada o ovome, to je posebna tema. Nauka ne pobija postojanje Boga, 6. hocemo li o svim sahranama da odlucujemo referendumom, ili samo o sahranama naucnika? 7. ako crkvi ne smeta da sahranjuje urne i da sahranjuje u crkvama i oko njih(zna se kako-za razbozene:svako osveceno zemljiste je primereno za grob.Crkva je i inace osvecena)...
Preporuke:
6
3
40 četvrtak, 13 mart 2014 05:35
drJela Bisic
...sta to smeta ateistima? 8.Kada ste kao turisti, posecivali crkve, zar niste videli kripte i pitali se sta je to i ko je tu sahranjen? Da ne misite i Karadjordjevice(i ostale)da vadite iz kripti, na Oplencu, npr? I redjate po policama i vitrinama muzeja? I moram, stvarno, prosto ne mogu da se uzdrzim: Necu o evolucionisti Ricardu Doukinsu,malo da ostane i za drugi put, ali sami ste krivi kad gurate Stivena Houkinsa, ikonu ateisticke astrofizike, Bog ga poziveo. Teorija velikog praska objasnjava sve-samo ne sta je to eksplodiralo.I odakle je materijal za eksploziju ,od koje je nastao svet, dosao.Toliko o nauci koja potvrdjuje ateizam.
Preporuke:
5
4
41 četvrtak, 13 mart 2014 08:45
Velja
Klosalna zloupotreba Uma u korist vladavine bezumlja!
Da imamo obraza sami bismo u zemlju od srama. Ovakvima, neprijatelji su nam izlisni. Svest nam je vec do te mere izmenjena da se namece vec izreceno pitanje "Ima li ovde Srba?".
Preporuke:
7
1
42 četvrtak, 13 mart 2014 17:40
Bob
Od svih prostaka najopasniji su umiveni prostaci. (Poslanica Rđosavu 11:25)
Preporuke:
5
0
43 petak, 14 mart 2014 15:02
drJela Bisic
Mozda nije dozvojeno(zasto?)mozda nije lepo(o-prostite!)ali preporucujem clanak profesora Kuljica u danasnjoj Politici.Da se zabavimo do posle Izbora.
Preporuke:
1
0
44 petak, 14 mart 2014 15:24
Vladimir@Jelena
Postovana Jelena
Verujem da je nenameran(ali dozvolite da zdravo sumnjam) vas stav o NAUCNICIMA, stavljanje naucnika pod "navodnike".

Ako ste mislili da su LAZNI naucnici, kao sto Srbija vrvi od laznih patriota, laznih radikala ili laznih europejaca, pogledajte, zarad licne informisanosti, da li treba postavljati navodnike, bas svuda, svakome i zarad ludila kampanje
http://www.blic.rs/tag/117706/Milovan-Suvakov

I da li je bas korektno, da ne kazem normalno, da se takav covek nazove "samoupravljacem", i to od strane marginalnog drustvenog cinioca.
Resiti problem koji je bio neresiv Isaku Njutnu...da ga turimo "pod navodnike", da ga pljunemo i omalovazimo, zarad "visih ciljeva" i "buducnosti"....
Mozda se setate istim Gradom sa buducim naucnikom svetskog glasa, koji je OVDE dosao da RADI, a ne "negde tamo"... koga ste u zaru kampanje nazvali "naucnikom", a uznemireni autor teksta "samoupravljacem"...
Preporuke:
2
0
45 petak, 14 mart 2014 15:53
drJela Bisic
d\Da li postoje naucnici(pa i prirodnih nauka)koji su vernici? Da je Tesla bio vernik iskljucuje se, kao mogucnost,(iako je kumovao crkvi Sv Save u Njijorku)zato sto je,(neosporno)bio velik naucnik. Smatra se da biti vernik podrazumeva biti zatucani mracnjak, a posto naucnik ne moze4 da bude zatucan9a ni mracnjak)to dvojstvo ne moze da postoji. Mrtvom naucniku, po tom gledistu, nije mesto u grobu, pogotovo ne u crkvi, u kripti, u porti. Njemu je mesto u naucnom okruzenju, muzeju,npr, a moze i u laboratoriji, na polici(pocasnoj,naravno).
Preporuke:
3
0
46 petak, 14 mart 2014 16:52
drJela Bisic
Spomenuto je (sveto)samoupravljanje zato sto je ono(jos uvek)(ziva)paradigma Srskog duha. Umro JBT, nestao komunizam, raspala se SFRJ,(pa i SRJ,pa i Zajebnica S i CG)-a duh samoupravljanja jos zivi, cak i u srcima srpskih antikomunista. Nista ne moze da se radi kao sto se radilo-o svemu ima da se odlucuje, i to svako da odlucuje, a najvise da odlucuje onaj koji nista ne zna-pa ne bi smeo ni o cemu da odlucuje.
Preporuke:
4
0
47 petak, 14 mart 2014 23:30
drJela Bisic
Kada odlucuju o tome kako ce da se sahrani covek, koji se nikada nije izjasnjavao protiv vere(u kojoj je krshten i odrastao), koji je kumovao hramu te crkve,tamo gde je ziveo,-ateisti sebi uzimaju slobodu da uce crkvu kada ce,gde,pa valjda i kako to da uradi. Koju molitvu da mu ocitaju. Ocekujem da donesu odluku i napisu peticiju o tome kada ce da pocne Uskrs sledece godine,i koja jela mogu da se jedu za vreme posta. To je potpuno u duhu samoupravljanja, kada su rzni nedouceni odlucivali kako ce inzinjeri da vode fabriku, i koji doktor je strucan, da napreduje ili bude primljen na posao.
Preporuke:
2
0
48 subota, 15 mart 2014 13:08
Vladimir
Nije ovde sustina u "odlucivanju" kako da se neki vernik sahrani, to je nesporno.Sporne su zamene teza, sporno je orgijanje u kampanji, sporno je izlaganje urne Nikole Tesle na PLATOU(lazno se spominje "porta")...bilo gde i bilo koji PLATO...Lazi, zloupotrebe, zamena teza, podmetanja..to su vestine koje se mogu prepoznati u ovoj "akciji"...Inace niko ne vredja Crkvu, veru, pravoslavlje, niti to osporava Tesli.Valjda je bitan i stav PORODICE, valjda je bitno postovanje SVEGA, pa i poastovanje Aleje Velikana...A to da privremeni organ, sa tehnickom ministarkom, donosi nekakvu odluku i upetljava Patrijarha, u predizbornoj kampanji, omalovazavajuci SVE vrednosti koje (jos) IMAMO, naucnike, veru, Teslu, svest gradjana i volju porodice, zarad IZBORNIH POENA...FUJ!
Preporuke:
0
0
49 subota, 15 mart 2014 22:15
drJela Bisic
Pokretanje pitanja Tesline sahrane verovatno jeste, kao sto se sumnja "deo" predizborne kampanje. Nemojte glasati za stranke koje ovo rade-pa neka sahranjuju kad hoce. Plato:ako je mesto osvestano po kanonima crkve-ono je prikladno za grob. Pa koliko je neopojanih na nasim grobljima? Ako crkva smatra da je za versku sahranu mesto prikladno-zasto se laici, koji toj crkvi ne pripadaju, bune? Zamislite da se hriscani bune kako se sahranjujmu muslimani. Njihova vera-njihovo pravo. Porodica tu nema apsolutno pravo,to i sami znate. Ako neko izricito izrazi zeju da bude sahranjen bez verskih obreda-porodica tu ne moze nista da ucini. Ni u suprotnom slucaju. A pogotovo porodica ne moze da do beskonacnosti odlaze sahranu.Koliko ja znam-kod nas se i ateisti sahranjuju, a ne drze na policama.
Preporuke:
5
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner